Παρασκευή 3 Απριλίου 2015

Μαθήματα Εγκληματολογίας…

ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΜΕΜΤΣΟΥΔΗ*

Ο εκπαιδευτικός κόσμος βρίσκεται ή είναι ή πρέπει να είναι σε αναβρασμό; Μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα ανενεργό ηφαίστειο ή είναι εν δυνάμει ενεργό. Η ορχήστρα όμως συνεχίζει να παίζει το δικό της σκοπό, ρυθμό με σκοπό την απορρύθμιση και τον αποσυντονισμό της κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης. Τα χτυπήματα πολλά στον εκπαιδευτικό κόσμο. Είχα ξαναγράψει ότι όσο μεγαλύτερα και ισχυρότερα είναι τα χτυπήματα σε έναν αγωνιζόμενο, τόσο πιο πολύ μειώνονται οι αντιδράσεις του! Αυτό συμβαίνει τον τελευταίο καιρό. Στο όνομα του κοινωνικού διαλόγου συντελείται η κοινωνική αποσάθρωση και ο κοινωνικός μαρασμός! Στο όνομα μεγάλων ιδεολογικών σχημάτων συντελέστηκαν και συντελούνται τα μεγαλύτερα εγκλήματα!

1ο Έγκλημα   

Επίθεση εναντίον της μόνιμης εργασίας. Επέκταση της μερικής απασχόλησης και των συμβάσεων. Επέκταση της εκ περιτροπής εργασίας, νοικιάζω και δανείζομαι εργαζόμενους. Να αναφέρω τα ΠΟΣ (προαιρετικά ολοήμερα) και την αγορά υπηρεσιών στις σχολικές μονάδες σε απογευματινό χρόνο, τους αντικαταστάτες συναδέλφους και τους όρους εργοδότησής τους, τα ΖΕΠ σε ΣΕΠ και αγορά υπηρεσιών στο πρωινό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολικών μονάδων, το πρόγραμμα ΑνΑΔ και το θερινό σχολείο που προτείνεται από την επίσημη πλευρά…

2ο Έγκλημα

Παρεμβάσεις αποδυνάμωσης του καθεστώτος προστασίας των εργαζομένων τόσο σε ομαδικό όσο και σε ατομικό επίπεδο. Η δημιουργία ομάδων διαφορετικών συμφερόντων μέσα στον ίδιο μας τον κλάδο. Αντικαταστάτες, συμβασιούχοι, μόνιμοι πριν το 2012 και μετά, βοηθοί διευθυντές πριν και μετά τις αποπαγοποιήσεις και νέα μισθολόγια, διευθυντές πριν και μετά τις αποπαγοποιήσεις και τα νέα δεδομένα. Ένας κατακερματισμός του κλάδου. Και έχουμε και το φρούτο της ελπίδας που μοιράζουμε στους νέους συναδέλφους. Άλλωστε, η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία. Διαίρει και βασίλευε! Είπαμε το χτύπημα είναι πιο αποτελεσματικό όταν συντελείται σε μικρή ομάδα ατόμων παρά σε μία μεγάλη. Η αντίδραση από μικρές ομάδες ατόμων είναι μικρότερη έως και μηδαμινή. Έτσι, το έργο των κρατούντων γίνεται ευκολότερο.

3ο Έγκλημα:  

Μεγιστοποίηση των ωραρίων εργασίας με σκοπό την εκμηδένιση του νεκρού χρόνου. Με λίγα λόγια μην ανασαίνεις διότι πληρώνεσαι! Πού πάει το κοινωνικό πρόσωπο της παιδείας; Τι σημαίνει είσαι όσο σε χρειάζομαι; Και ακολούθως στον κάλαθο των απορριμμάτων; Πρέπει να δούμε και να ελέγξουμε όλους τους παράγοντες της παιδαγωγικής διαδικασίας. Η παιδεία δεν είναι αριθμός, αλλά νοοτροπία – στάση – δεξιότητα προόδου και αλλαγής.

4ο Έγκλημα

Παρεμβάσεις στους τρόπους διαμόρφωσης των μισθών με απώτερο σκοπό την πλήρη εξατομίκευση του μισθού. Ήδη έχω αναφέρει κατηγορίες εκπαιδευτικών. Αν το ψάξει κανείς υπάρχουν δεκατέσσερις κατηγορίες μισθωτών στον κλάδο μας! Αν αυτό δεν είναι κατακερματισμός, τότε τι είναι; Είπαμε ότι η εξατομικευμένη μάθηση είναι μία από τις καλύτερες στρατηγικές εκπαίδευσης. Οι υπεύθυνοι το αναγάγουν και σε οικονομικής φύσεως τομείς!

5ο Έγκλημα

Παρεμβάσεις στο δημόσιο τομέα από ιδιωτικούς φορείς, επιβάλλοντας όρους ιδιωτικού δικαίου στο δημόσιο. Όταν έχουμε παρέμβαση στο δημόσιο τομέα, αυτό σημαίνει ότι έχουμε πολλαπλή παρέμβαση στον ιδιωτικό τομέα. Σε λίγο θα μας πληρώνουν με ποσόστωση μισθού (40% του μισθού με κουπόνι και 60% του μισθού με μετρητά – ήδη γίνεται αυτό στον ιδιωτικό τομέα, δεν βάζω το χέρι μου για το ποσοστό όμως!).

Πού αποσκοπούν τα πιο πάνω; Το σημαντικότερο κομμάτι είναι η δημιουργία ρήγματος ανάμεσα στον εργαζόμενο κόσμο και το σπάσιμο της εργατικής αλληλεγγύης. Ενισχύουν τη μείωση θέσεων (15%-25%), στην μείωση των μισθών (30%-60%) και στις πολιτικές συμπίεσης των μισθών (βγάζοντας τουλάχιστον 15% των εργαζομένων ως άχρηστους). Στην κατάργηση της μονιμότητας. Στην αύξηση των ωραρίων εργασίας. Στην εξίσωση του κατώτατου μισθού.

Τι πρέπει να γίνει;

1ον: Η ελευθερία διακίνησης των κεφαλαίων να διέπονται από ρήτρες κοινωνικής και περιβαλλοντικής ανάπτυξης. Προς αυτό το σκοπό πρέπει να υπάρχει και η πολιτική βούληση. Υπάρχει;

2ον: Η ανάπτυξη πρέπει να μην είναι ποσοτική, αλλά να αποσκοπεί στην άνοδο του βιοτικού επιπέδου των λαών. Η ευημερία των αριθμών δε σημαίνει ότι ευημερούν και οι κοινωνίες που υπομένουν χάρη της ευημερίας των αριθμών!

3ον: Η ανάπτυξη σε οποιαδήποτε μορφή της πρέπει να έχει κοινωνικό ρόλο.

4ον: Διαμόρφωση σωστής κουλτούρας και σκέψης των νέων γενεών. Δεν είμαι εναντίον της εργοδότησης των νέων. Έχω όμως στο μυαλό μου το εξής: «Δεν καταπολεμάς την ανεργία, όταν οι μισθοί που προσφέρεις δεν εξασφαλίζουν στον εργαζόμενο μία αξιοπρέπεια στο βιοτικό του επίπεδο. Δουλεύω, αλλά μένω με τους γονείς μου και με χαρτζιλικώνει ο μπαμπάς και η μαμά μου!»

5ον: Κοινωνικοί αγώνες που θα αποκαταστήσουν την τάξη.

6ον: Αναθεώρηση της πολιτικής σκέψης.

7ον: Η οργάνωση, η αλληλεγγύη, η ενότητα και η μαζικότητα να αποτελούν θεμέλια για κάθε αγώνα κατά της απαξίωσης του ανθρώπου. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι είμαστε στο ίδιο σπίτι. Είμαι στο σαλόνι και δυστυχώς καίγεται το μπάνιο και η κουζίνα. Εξακολουθώ να βλέπω τηλεόραση; Για να αντέξω και να αντιδράσω στα χτυπήματα που δέχομαι πρέπει να είμαστε μαζί!

Τα διλλήματα είναι πολλά. Υπάρχει πολιτική βούληση για αναδιανομή του πλούτου; Υπάρχει πολιτική βούληση στην μη εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο; Υπάρχει πολιτική βούληση ειλικρίνειας, διαφάνειας και ανθρωπισμού; Πρέπει να απαλλαγούμε από το σύνδρομο των τύψεων και των προκαταλήψεων. Πρέπει να αποτινάξουμε από πάνω μας το σύνδρομο του δόξα τω Θεό υπάρχουν και χειρότερα. Πρέπει να ξεφύγουμε από το μικρόκοσμό μας και να δούμε την κοινωνία ως δικό μας σπιτικό. Πρέπει να ανακαλύψουμε και να επαναπροσδιορίσουμε τον ιστορικό μας προορισμό ως άνθρωποι. Πρέπει το χρήμα να είναι υπηρέτης του ανθρώπου κι όχι ο άνθρωπος υπηρέτης του χρήματος!


*Βοηθός Γενικός Οργανωτικός ΠΟΕΔ, Μέλος ΔΣ ΠΟΕΔ, Μέλος ΔΣ Α.Κί.ΔΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου